دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه آگوتا کریستوف در قالب کتاب «بی‌سواد و فرقی نمی‌کند» با ترجمه اصغر نوری از سوی انتشارات مروارید به بازار آمد.

کتاب

به گزارش همشهري، كريستوف كه اصالتي مجارستاني دارد و از بزرگ‌ترين نويسندگان معاصر سوئيس است، فعاليت حرفه‌اي خود را با نوشتن شعر و نمايشنامه آغاز كرد و به‌تدريج به سمت داستان‌نويسي رفت. او پس از چاپ 4رمان «دفتر بزرگ»، «مدرك»، «دروغ سوم» و «ديروز» به شهرت رسيد و يك نويسنده جهاني شد.

كتاب با يك داستان زندگينامه‌اي به نام «بي‌سواد» آغاز مي‌شود كه سال 2004منتشر شد و كريستوف در آن زندگي خود را با دور تند از نظر گذرانده است؛ از كودكي و عشق به خواندن و نوشتن تا دوران جنگ و تبعيد و تبديل شدن به نويسنده‌اي شناخته‌شده.

اين داستان تا صفحه 52 ادامه مي‌يابد و بعد نوبت مي‌رسد به مجموعه داستان‌هاي كوتاه كه تحت عنوان فرقي نمي‌كند كنار هم جمع شده‌اند و به گفته خود كريستوف، نخستين تلاش‌هاي او براي نوشتن به زبان فرانسه بوده‌اند. موضوع اصلي داستان‌ها درباره جنگ، ويراني، عشق، تنهايي و تلاش انسان براي جلب توجه ديگران است.

در واقع نيمه دوم اين كتاب 144صفحه‌اي دربردارنده 25داستان بسيار كوتاه 2 تا چند صفحه‌اي است كه گاهي به شعر پهلو مي‌زنند و تقريبا همه آنها رنج‌هاي زندگي را با طنزي ظريف و دلنشين پذيرفتني كرده‌اند. بي‌سواد و فرقي نمي‌كند در شمارگان 1100نسخه به بهاي 10هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 375779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha